Pasiruošimas

Nuo ko pradėti norint bėgioti?

Daugelis klausia, nuo ko pradėti norint bėgioti? Pirmiausia reikia išsikelti sau tikslą – kodėl norime bėgioti? Tik žinodami tikslą, galėsite pasiekti geriausių rezultatų. Bėgimas puikiai reguliuoja kraujotakos, širdies sistemą, mankština ir tvirtina kūną, padeda padailinti figūrą, mažina stresą. Tačiau svarbiausia, kad sportuotų sveiki,  su šeimos gydytoju ar kitais specialistais pasikonsultavę žmonės.

Toliau reikėtų įsigyti sportinę avalynę. Pirmoji užduotis pradedančiajam bėgikui – išsirinkti patogius, tinkančius sportinius batelius. Bėgimo metu sąnariams tenka didelis fizinis krūvis, sąnariai patiria du – tris kartus didesnes apkrovas nei viso kūno svoris, todėl labai svarbu išsirinkti neapkraunančius kojų bėgimo batelius. Bėgimo batelių padai turi būti šiek tiek platesni negu kitų sporto šakų batelių, todėl bėgant jaučiamas didesnis stabilumas, kur paviršius nevisuomet lygus (miškuose, pievuose, parkuose ir pan.). Bėgimo batelių viršus turi būti itin patvarus, kad užtikrintų atsparumą esant įvairioms oro sąlygoms, nusidėvėjimui. Labai svarbu pirkti bėgimo batelius, kurie yra puse arba dydžiu didesni nei įprastas avimų batų dydis, norint išvengti kraujosrūvų, nuospaudų bei trinčių (kadangi bėgiojant žmogaus pėda šiek tiek išsiplečia, padidėja). Bėgimo batelius reikėtų įsigyti atsižvelgiant į tai, kokiomis oro sąlygomis bei kokiu paviršiumo bėgiosite. Pvz.: jeigu bėgiosite kietu asfaltu, reikėtų batelių, turinčių didesnę amortizaciją. Profesionalai pataria įsigyti sportinę avalynę tik tam skirtose, specializuotose parduotuvėse.

Apranga priklauso nuo sezono. Vasarą svarbu, kad nebūtų per karšta, žiemą – per šalta. Apranga turi būti patogi, laisva, lengva, nevaržyti nei vieno judesio bei leisti kūnui kvėpuoti. Patogiausia mūvėti prigludusias kelnes, o nuo vėjo geriausiai apsaugo lengva striukė. Galima įsigyti ir specialią terminę aprangą, tačiau ji ganėtinai brangi. Žiemą geriausiai rengtis plonesniais, tačiau net keliais drabužių sluoksniais, kadangi oro tarpai tarp sluoksnių nuo šalčio saugo geriau negu vienas storesnis drabužis. Pasak trenerės P. Žukienės „Geriau apsirengti lengviau nei per šiltai“.

Susidėliojus mintyse tikslą bei pasiruošus drabužius bei avalynę, jau galima sportuoti. Tą reikėtų pradėti nuo mankštos (apšilimo). Apšilimas pirmasis dalykas kurį reikia padaryti prieš pradedant kiekvieną treniruotę. Mankšta turėtų apimti visas raumenų grupes ir trukti ne trumpiau 10 min.

Po apšilimo – sureguliuokite laikyseną bei kvėpavimą ir gero starto!