Bėgimas

Bėgiojimo nauda

Nauda

Dauguma bėgikų bėgioja dėl vienokio ar kitokio tikslo. Vieni nori numesti svorio, kiti dėl bėgioja dėl noro turėti gražų kūną, palaiko draugams ar šeimos nariams kompaniją ir t.t. Faktas, kad bėgiojimas turi daug teigiamų aspektų, todėl šiek tiek plačiau apie juos.

Bėgiojimas degins jūsų riebalus

Daugelis žmonių pradeda bėgioti, norėdami numesti svorio. Nesvarbu, ar jie yra nutukę ar tiesiog nori atsikratyti papildomų penkių-dešimties kilogramų. Manoma, kad maždaug 60 % bėgikų pradeda bėgioti norėdami kontroliuoti savo svorį. Didėja bazinis metabolizmas, tuo mažindamas viršsvorį. Bėgimas – vienas geriausių užsiemimų galinčių padėti tai padaryti. Per valandą galima sudeginti net iki 850 kalorijų. Bėgiojimas sudegina daugiau kalorijų negu bet kuri kita kardio treniruotė.

Išsaugosite pinigus/nereikės eiti į sporto klubą

Nereikia pirkti brangios įrangos ar specialių drabužių, užtenka įsigyti sportinius batelius ir galite bėgioti bet kur.

Mažiau lankysitės pas gydytojus

Sportuojantys žmonės yra sveikesni, serga mažiau. Rizika susirgti vėžiu sumažėja taip pat. Bėgiojančios moterys riziką susirgti krūties vėžiu sumažina 30 %. Įrodyta, kad bėgimas mažina kraujo spaudimą, infarkto riziką, stiprina imuninę sistemą, reguliuoja insulino kiekį kraujyje. Tai vienas iš geriausių Alzheimerio ligos prevencijos būdų. Bėgimas didina antistreso hormono gamybą, kuris daro žmones laimingesniais.

Būsite simpatiškesni sau ir kitiems

Bėgimas skatina hormono gamybą, kuri reikalinga grožiui. Stiprina raumenis ir skatina kraujo apytaką kojose, tai apsaugo nuo celiulito.

Valgysite daugiau angliavandenių

Galėsite valgyti daugiau angliavandenių, kadangi jie yra labai reikalingi energijai gamintis, ypač varžybų metu.

Ilgiau gyvensite

Bėgiojantys žmonės ilgiau gyvena, negu dirbantys sėdimą darbą ir visiškai nesportuojantys.

Stiprinsite raumenis ir kaulus

Kaulai prisitaikę prie jiems tenkančio krūvio. Visą dieną sėdėdami, daugelis mūsų nepastebime, kad kaulai vis silpnėja. Reguliariai bėgiojant, kūnas gauna reikalingą svorį, tam, kad išliktų sveikas. Sportas neleidžia senti organizmui, skatina augimo hormono gamybą.

Būsite gryname ore

Žmonės didžiąją dalį praleidžia patalpose, todėl grynas oras bėgiojant veikia palankiai.

Bėgiojimas pažadina energiją

Pabėgioję ryte būsite energingesni, žvaliau pradėsite darbo dieną.

Puikiai miegosite

Bėgimas gerina miego kokybę. Užmigsite lengviau ir miegosite giliau nei nebėgiojantys.

Bėgiojimas skatina sveiką mitybą

Bėgiojantys žmonės dažniausiai sveikai maitinasi. Sportuojantys žmonės prižiūri savo mitybą, ją reguliuoja, norėdami turėti mažiau riebalų – daugiau raumenų.

Bėgiojimas turi ir keletą minusų

  • Bėgiojant didžiulis krūvis tenka: sausgyslėms, raumenims, sąnariams.
  • Sąnarių krūvis bėgimo metu padidėja 3-4 kartus.

P.S. jei dalyvausite masyviuose bėgimuose gausite atminimo medalį.