BėgimasPasiruošimas

Bėgimas vėsiu oru

Bėgimas vėsiu oru

Bėgimas vėsiu oru

Lietuvoje vidutinė oro temperatūra žiemą – apie 5°C, pajūryje – 2°C (dėl jūros įtakos). Lietuvą žiemos metu dažnai veikia Atlanto ciklonai, kurie atneša sniegą ar šlapdribą ir šiltesnį orą, lemia storesnę sniego dangą. Kartais iš rytų ir šiaurės ateina anticiklonai, kurie atneša šaltus ir saulėtus orus. Oro temperatūra tuomet dienomis pakyla iki -7°C arba iki -11°C, o naktimis atšala iki -20°C ar net -30°C.

Kritulių kiekis žiemą būna apie 50 mm. Dažniausiai iškrenta sniegas, šlapdriba, lietus (ypač pajūryje).

Svarbiausi dalykai į ką reikia atkreipti dėmesį bėgant šaltuoju sezonu:

  • Apsaugoti nuo nušalimo galūnes – rankas, pėdas ir ausis;
  • Rengtis keliais drabužių sluoksniais;
  • Lyjant lietui, būtina neperšlapti;
  • Saugoti savo sveikatą;
  • Susidaryti maršrutą ir kiek įmanoma didesnę distanciją bėgti pavėjui;
  • Gerti daug skysčių.

Patarimai:

Apsaugokite savo kojas

Jūsų kojos turi būti šiltai ir jei įmanoma, sausos. Kojinės turi tilpti į batus. Jei visą vasarą bėgiojote labai plonomis medvilninėmis arba sintetinėmis kojinėmis, storos kojinės į sportinę avalynę gali netilpti. Kojinės, turinčios vilnos yra idealios bėgimui, nes jos palaikys jūsų kojų šilumą net tada, kai sušlaps. Jei neturite kojinių su vilna, sintetiniai tekstilės audiniai yra taip pat geras pasirinkimas. Medvilnė yra netinkama bėgimui medžiaga.

 

Avalynė

Su tinkamomis ir šiltomis kojinėmis, galite avėti tuos pačius sportinius batelius, kuriuos dėvite ir vasarą. Jūsų kojos išliks sausos, jeigu oras bus sausas ir neįlipsite į balas. Tačiau jeigu bus daug sniego arba lis, jūsų avalynė turi atlaikyti ir drėgnas sąlygas. Jeigu avalynė praleidžia vandenį ir sušlampate kojas, vadinasi, reikia pakeisti avalynę į nepralaidžią vandeniui. Viena iš nepralaidžių vandeniui batų linijų yra „Nike Flash“ linija, kuri yra atspari vandeniui.

 

Bekelės bėgimo bateliai

Dar yra sukurtų bekelės bėgimo batelių. Jie sukurti taip, kad specialiais vinukais kabintųsi į bet kokį nelygų ar slidų paviršių ir suteiktų pranašumo ekstremaliomis sąlygomis. Batelių priekis yra apsaugotas nuo akmenų, uolienų ir kitų pavojų bėgiojant bekele.

Bėgti ir padidinti sukibimą bėgant minkštomis, klampiomis purvo ar sniego bekelėmis padeda bekelės bėgimo bateliai su ypač agresyviu protektoriumi.

 

Dėvėti daug drabužių sluoksnių

Šaltam orui yra būtina apsirengti keliais drabužių sluoksniais. Daug žmonių eidami trumpą atstumą iki automobilio, nesirengia daug drabužių sluoksnių, nes mano, kad eis netoli ir nesušals. Tačiau net ir einant ar bėgant trumpą atstumą, šaltą dieną kūno šiluma greitai atvėsta, todėl vistiek reikia rengtis keliais drabužių sluoksniais.

Dabar yra sukurta daugybė „Termo“ drabužių linijų, šiuos drabužius galima apsirengti ir po viršutiniais drabužiais ir jie taip pat gali būti naudojami kaip viršutiniai drabužiai. (Taip pat skaitykite: http://nugalek.lt/apranga/).

 

Viršutiniai drabužiai

Viršutiniai drabužiai turėtų būti su kišenėmis, kadangi į jas gali reikėti įsidėti telefoną arba raktus, patogiausios kišenės yra juosmens arba nugaros srityje, kur žmogui netrukdo laisvai judėti.

Nebūtina prisipirkti naujų drabužių specialiai bėgimui, galite eksperimentuoti su drabužiais jau esančiais jūsų spintoje. Jeigu neturite drabužių su vilna, galite naudoti ir kitus audinius. Galima dėvėti ir medvilninius drabužius, tačiau tuomet po apačia turėtų būti apatiniai drabužiai, kadangi medvilnė nuo prakaito greitai sušlampa.

Vienas svarbiausių bėgimui drabužių yra striukė. Ji turi būti neperpučiama ir neperšlampama. Striukė turėtų būti ryškesnė arba su atspindinčiomis šviesą juostomis, ypač jeigu bėgsite tamsiuoju paros metu.

 

Apatiniai drabužiai

Jeigu oras sausas, galima dėvėti medvilninius apatinius drabužius, tačiau esant drėgnam orui reikėtų naudoti sintetinius drabužius. Taip pat puikiai tinka termo apatiniai drabužiui, jie palaiko pastovią kūno šilumą. Jeigu oras nevėsus – galima bėgioti ir vien tik su jais, pvz. ant viršaus užsidėjus šortus, o jeigu oras vėsus – galima ant termo drabužių užsidėti viršutines kelnes.

 

Aksesuarai

Esant šaltam orui, galvą reikėtų pridengti kepure, kad kūnas neišleistų šilumos. Galima įsigyti ir specialias bėgikų kepures, kurios gerai priglunda ir yra pralaidžios orui.

Pirštinės taip pat yra labai svarbios, jos apsaugo nuo vėjo ir šalčio.

Jeigu pučia šaltas vėjas, veidą galima pridengti specialiu „šaliku“ su aukštu kaklu, jis apsaugo ne tik kaklą, bet ir dalį veido.

 

Lik saugus

Tamsiu paros metu yra labai svarbu dėvėti šviesą atspindinčius drabužius arba bėgti su mirksinčiu žibintuvėliu.

Bėgant žiemą reikia pasirinkti saugų ir kuo mažiau slidų maršrutą. Atidžiai stebėti kelio, kuriuo bėgate kelio dangą, ar neatsirado ledo. Jei danga slidi – geriausia bėgti keliu, kuris pabarstytas.

Geriau nebėgioti tamsiais ir nuošaliais parkais arba miškais, rinktis tokias vietas, kur galima sutikti žmonių.

Jeigu oras iš tiesų labai prastas, geriau pasirinkti bėgimo takelį sporto klube ir nerizikuoti sveikata.

 

Gero bėgimo šaltuoju sezonu!